RAJD KORMORAN - OLSZTYNStrona główna
I n f o r m a c j e
Dos&Windows
Grafika
MP3
Humor
E-mail

RAJD KORMORAN - OLSZTYN
 

Jesteś

Licznik odwiedzin karolevsky home page

osobą odwiedzającą tę stronę

Wielkie dzięki !

...::: karolevsky home page :::...


Aktualizacja strony

  czwartek 17 sierpnia 2006

 

KAMERY INTERNETOWE - OLSZTYN

KAMERA INTERNETOWA

OLSZTYN


Pierwszym rajdem samochodowym, na Warmii i Mazurach, w randze Mistrzostw Polski był Rajd 1000 Jezior, rozegrany w 1968 roku. Rajd Kormoran, pod patronatem Stomil Olsztyn, zadebiutował w 1971 roku. Organizowany w różnych miejscach Naszego Regionu od 1987 roku przyjął konwencję, trwającą do dziś, prowadzenie tras oesowych po szutrach. Rajd kormoran przez lata zmieniał w zależności od sytuacji, założenia, parametry, lecz niezmienną pozostała tendencja powrotu do Olsztyna. 29 Rajd Kormoran, organizowany na miarę potrzeb, rozgrywany będzie w 98 % na terenie Powiatu Olsztyńskiego.

Główne założenia rajdu to :

  • maksymalizacja wysiłku sportowego, kompatybilność i wydłużenie OS-ów w sekcjach,  skracanie odcinków drogowych pomiędzy OS-ami, wysoki rytm jazdy;

  • maksimum bezpieczeństwa i minimum uciążliwości / bierne bezpieczeństwo, wszechstronne zabezpieczenie w tym ewakuacyjno – ratunkowe, ciągły monitoring i skuteczna reakcja, rozśrodkowanie sekcji w etapie, wydłużenie dróg dojazdowych przy kalkulacyjnej prędkości 40 km/godz  na start do pierwszego OS-u w sekcji, jednorazowy przejazd OS-u w etapie, skrócenie czasu „zamknięcia” dróg publicznych (3-5 godzin), narastanie oddziaływania informacyjno – edukacyjnego, czasowa zmiana organizacji ruchu drogowego uwzględniająca potrzeby społeczne i bezpieczeństwa/;

  • promocja rajdu i przychylność środowiska;

  • współpraca z mieszkańcami i współdziałanie z publicznością (szacunek, wiarygodność, pryncypialność).


 III runda RSMP * RAJD KORMORAN * Olsztyn 27-29 czerwca 2003

 

[photogallery/photo21598/real.htm]

 

 

 WYNIKI - KLASYFIKACJA - KOMUNIKATY PRASOWE - WYWIADY

 
MC NR KIEROWCA SAMOCHÓD KLASA CZAS ODSTĘP

KOMUNIKAT PRASOWY

Ostatnia pętla Rajdu Kormoran - dwa odcinki specjalne: 24-kilometrowe Radostowo i 31-kilometrowa Purda - nie przyniosła zmiany na pierwszym miejscu. Leszek Kuzaj i Magdalena Lukas (Subaru Impreza WRC) obie próby pojechali spokojniej, dowożąc do mety niemal minutową przewagę nad konkurentami. Tym samym krakowski kierowca po raz drugi w karierze i zarazem drugi raz z rzędu stanął na najwyszym podium olsztyńskiej imprezy.

Za plecami Kuzaja toczyła się zacięta walka o miejsce drugie. Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja (Ford Focus WRC) zaatakowali Tomasza Kuchara i Macieja Szczepaniaka (Ford Focus WRC) na oesie siódmym, niwelując ich przewagę do niecałych dwóch sekund. Zadecydować miał więc ostatni odcinek. Obaj kierowcy pojechali na nim bardzo szybko, lepszy okazał się jednak gość z Wrocławia. Hołek przegrał 3,8 sekundy i pozostał na trzeciej pozycji. Czwarte miejsce zajęli Tomasz Czopik i Łukasz Wroński (Subaru Impreza WRC).

Piąte miejsce w klasyfikacji generalnej i pierwsze w grupie N zajęli Michał i Grzegorz Bębenkowie (Mitsubishi Lancer). Sebastian Frycz i Jarek Baran (Mitsubishi Lancer) wyraźnie odpuścili sobie pościg za kolegami z Kulig Preparation. Kierowca ze Szczyrku zadowolił się ośmioma punktami za miejsce drugie. Dzięki nim utrzymał pozycję lidera mistrzostw Polski w grupie N.

W klasyfikacji Trofeum 1600 zdecydowanie wygrali Grzegorz Grzyb z Przemysławem Mazurem (Peugeot 206 Super 1600).

Ostatnia pętla przyniosła odpadnięcie dotychczasowego lidera Pucharu Peugeota. Łukasz Szterleja wydachował na odcinku siódmym - załodze nic się nie stało. Nieoczekiwany "prezent" otrzymali więc Marcin Pasecki i Tomasz Spurek. Mariusz Pelikański i Daniel Dymurski, którzy borykali się z awarią skrzyni biegów, spadli na miejsce drugie, ale nadal zdecydowanie prowadzą w klasyfikacji RPP.

Powiedzieli na mecie:

Leszek Kuzaj: "Szyja, kontuzjowana podczas Rajdu Polski, ciągle mnie boli. Nie było mi łatwo jechać. Jestem zmęczony, ale bardzo szczęśliwy. Lubię jeździć po szutrach, ale od dawna nie miałem ku temu okazji. Tym bardziej cieszy fakt, że udało mi się utrzymywać naprawdę szybkie tempo. To druga wygrana w Kormoranie z rzędu. W przyszłym roku postaram się o hat-trick!"

Tomasz Kuchar: "Na ostatnim odcinku, po jednej z hop auto dość mocno i gwałtownie przyziemiło. Uderzyłem prawym łokciem w dźwignię hamulca ręcznego. Ręka bardzo mnie bolała. Co gorsza złapaliśmy w tym miejscu kapcia. Udało się jednak obronić przed atakiem Krzyśka i muszę przyznać, że zważywszy na problemy techniczne z którymi się borykaliśmy, drugie miejsce w tym rajdzie jest wynikiem w pełni satysfakcjonującym."

Krzysztof Hołowczyc: "O mały włos nie zakończyliśmy ścigania na ostatnim odcinku. W pewnym momencie elektryka w naszym samochodzie kompletnie oszalała. Zapaliły się wszystkie kontrolki - zupełnie nie wiedziałem co się dzieje. Były poważne problemy z uruchomieniem samochodu. Straciliśmy wszelkie szanse na dogonienie Tomka. (...) Tylu drobnych problemów technicznych nie miałem chyba w żadnym z wcześniej jechanych rajdów."

Tomasz Czopik: "Na ostatnim odcinku w naszym samochodzie padła turbosprężarka. Możemy więc mówić o szczęściu, że dotarliśmy do mety."

Michał Bębenek: "Bardzo cieszę się z tej wygranej. Tym razem byliśmy od Sebastiana szybsi. Na ostatnim oesie urwałem tylny zderzak, ale szczerze mówiąc, nawet nie wiem gdzie. Prawdopodobnie po jednej z niezliczonych hopek."

Sebastian Frycz: "Na ostatnim oesie straciliśmy niemal dwie minuty. Samochód zgasł i długo nie mogłem go uruchomić. Na szczęście już wcześniej uzyskaliśmy sporą przewagę nad kolejnymi załogami i ta awaria nie pozbawiła nas drugiego miejsca. Michałowi gratuluję świetnej jazdy. Czekam na rewanż w Rzeszowie!"

Grzegorz Grzyb: "Samochód wspaniale spisywał się przez cały rajd. Ta wygrana bardzo poprawia mi humor, po nieudanym zakończeniu Rajdu Polski."

1 1 Leszek Kuzaj Subaru Impreza WRC A8 01:34:10.9 00:00:00.0
2 2 Tomasz Kuchar Ford Focus WRC A8 01:35:03.6 +00:00:52.7
3 3 Krzysztof Hołowczyc Ford Focus WRC A8 01:35:09.0 +00:00:58.1
4 4 Tomasz Czopik Subaru Impreza WRC A8 01:40:53.2 +00:06:42.3
5 6 Michał Bębenek Mitsubishi Lancer Evo N4 01:41:30.7 +00:07:19.8
6 5 Sebastian Frycz Mitsubishi Lancer Evo5 N4 01:44:30.0 +00:10:19.1
7 7 Maciej Lubiak Mitsubishi Lancer Evo5 N4 01:45:48.4 +00:11:37.5
8 9 Michał Sołowow Mitsubishi Lancer Evo7 N4 01:46:00.2 +00:11:49.3
9 11 Grzegorz Grzyb Peugeot 206 S1600 A6 01:47:59.9 +00:13:49.0
10 16 Michał Duda Mitsubishi Lancer Evo6 N4 01:54:57.5 +00:20:46.6
11 23 Piotr Adamus Peugeot 206 A6 01:55:31.0 +00:21:20.1
12 36 Marcin Pasecki Peugeot 206 RPP 01:56:59.7 +00:22:48.8
13 32 Mariusz Pelikański Peugeot 206 RPP 01:57:42.4 +00:23:31.5
14 26 Dariusz Chudobiński Peugeot 206 A6 02:01:10.1 +00:26:59.2
15 17 Krzysztof Szumowski VW Golf A7 02:01:50.0 +00:27:39.1
16 29 Tomasz Ratajczyk VW Golf N3 02:02:49.4 +00:28:38.5
17 57 Piotr Wypych Citroen Saxo N2 02:03:09.8 +00:28:58.9
18 59 Adam Kopcych Peugeot 106 N2 02:03:46.0 +00:29:35.1
19 40 Łukasz Witas Peugeot 206 RPP 02:04:01.1 +00:29:50.2
20 56 Marcin Sienkiewicz VW Polo A5 02:04:41.1 +00:30:30.2
21 50 Paweł Stefanicki VW Polo A5 02:07:15.2 +00:33:04.3
22 58 Marcin Pogorzelski Peugeot 106 N2 02:08:16.3 +00:34:05.4
23 41 Piotr Leoniec Peugeot 206 RPP 02:09:02.0 +00:34:51.1
24 33 Dariusz Poloński Peugeot 206 RPP 02:10:33.5 +00:36:22.6
25 46 Cazary Piekarski Opel Astra N3 02:15:53.0 +00:41:42.1
26 35 Piotr Starczukowski Peugeot 206 RPP 02:16:37.0 +00:42:26.1
 
 

JAK NAJLEPIEJ OGLĄDAĆ STRONĘ 

 

Przeglądarka

Polecam przeglądarkę Microsoft Internet Explorer w wersji 6.0 lub nowszej. W innych przeglądarkach strona oczywiście również działa prawidłowo lecz np. w Netscape strona może trochę stracić na funkcjonalności i atrakcyjności (nie działa podmiana grafiki w menu). Przeglądarka powinna mieć zainstalowaną wirtualną maszynę Java (dostępna w dziale Download).

 
Rozdzielczość

 

Zalecana rozdzielczość dla mojej strony to 1024 na 768 pikseli, ale oczywiście zalecam 1280x1024.

 

Wykryta przeglądarka
 

.
ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo ooooo

Wykryta rozdzielczość: pikseli

 

Pobierz: Netscape 6.2 & Internet Explorer 6.0 PL

 
 

 

 

http://www.karolevsky.prv.pl